국제자격(ILS) 교육안내
1
국제자격(ILS) 교육 안내 -
KLA : Korea Life Saving Association(대한인명구조협회)는 ILS : International Lifesaving Federation(국제인명구조연맹)의 Full Member로 승인받은 한국에서 유일한 정회원(Full Member : 1개국 1단체만 인정) 단체이다.
“자신의 생명은 스스로 지킨다.”란 명제 속에 “자신을 지킬 수 없는 자는 다른 사람의 생명도 구할 수 없다”는 슬로건으로 ‘사람이 사람을 살립니다’를 구현하는 익사예방 전문 단체이다. ILS 국제인증자격 교육은 International Lifesaving Federation(국제인명구조연맹)의 정회원인 대한인명구조협회(Korea Life Saving Association : KLA)가 국제인명구조연맹에게 인가를 받아 수상 레포츠 활동 중에 발생 할 수 있는 수상 안전사고에 대처하기 위하여 실질적인 구조 능력을 양성하기 위해 실시하는 수상안전 교육을 말한다.
ILS international certificate 자격
ILS International Certificate | National Certificate | KLA 승인 |
---|---|---|
ILS Junior Lifesaver | KLA Junior Lifesaver | Approved by ILS in January 2016 |
ILS Lifesaver | KLA Lifesaver | |
ILS Pool Lifeguard | KLA Pool Lifeguard | Approved by ILS on 19/11/2019 |
ILS Beach Lifeguard | KLA Beach Lifeguard | |
ILS Instructor Lifesaver | KLA Instructor Lifesaver | |
ILS Instructor Beach Lifeguard | KLA에서 필요시 추가적으로 신청 가능한 ILS 국제자격 | |
ILS Open Water Diver | ||
ILS Rescue Diver | ||
ILS Rescue Dive Master | ||
ILS Rescue Dive Instructor* | ||
ILS Rescue Dive Instructor** | ||
ILS Rescue Dive Instructor*** | ||
ILS Rescue Boat Crew | ||
ILS Rescue Boat Driver | ||
ILS Water Rescue Craft | ||
ILS Automatic External Defibrillation(AED) | ||
ILS Instructor AED | ||
ILS K9 Water Rescue Team | ||
ILS Instructor K9 |
2
ILS 국제 자격 교육 기준ILS 자격교육 대상자 기준
-
ILS의 인정 자격교육을 받을 사람의 연령과 수영 능력은 아래와 같다.
• Junior Lifesaver의 자격증 발급 나이를 12세 이상으로 한다.
• Junior Lifesaver, Lifesaver, Pool Lifeguard, Beach Lifeguard, Instructor Lifesave의 자격증 발급 나이를 만 18세로 한다.
• 교육을 이수할 수영 능력은 해당 자격의 기초수영 능력을 갖추어야 한다.
ILS 자격교육 교육강사 기준
-
ILS의 인정 자격교육 강사 기준은 아래 3가지 요건을 갖추어야 한다.
• KLA에서 진행하는 전문응급처치강사, 인명구조요원 및 인명구조강사 자격 요건을 갖추어야 한다.
• ILS의 Pool Lifeguard 교육은 Lifeguard, Instructor Lifesaver 자격을 갖추어야 한다. Beach Lifeguard 교육은 Beach Lifeguard와 Instructor Lifesaver 자격을 갖추어야 한다. Junior Lifesaver 교육은 Instructor Lifesaver 자격을 갖추어야 한다.
• ILS의 인정 자격교육은 중앙회 및 지회에서 교육을 승인 받아야 한다.
ILS 자격교육 평가 기준
-
ILS의 인정 자격교육 평가는 아래의 요건을 갖추어야 한다.
• ILS의 인정 자격교육 평가는 Instructor Lifesaver 자격을 갖춘 강사가 평가를 할 수 있다. 교육강사가 Instructor Lifesaver 자격을 갖춘 경우 자신이 평가할 수 있다.
ILS 자격교육 평가 대상 및 합격 기준
-
• 교육과정별 총 10%의 교육시간에 참석하지 아니한 교육생은 최종평가 대상에서 제외한다.
• ILS 모든 자격과정 배점 기준에 따른다
★ ILS STANDARD 기준에 따라 항목별로 평가(불합격 요소가 30% 이상일 때 불합격)
• 교육과정을 이수한 사람이 최종평가에 합격하지 못한 경우 교육 이수일로부터 6개월의 범위 안에 재평가에 응시할 수 있다.
· Instructor Lifesaver 교육 과정의 평가는 중앙회에 교육장소, 평가 일시 시간 등의 승인을 득한 후, 중앙회에서 파견된 평가관이 평가한다.
3
ILS 자격교육 보고 및 운영-
ILS 모든 자격과정 교육은 실시 2주 전에 세부적인 교육계획을 수립 중앙회에 보고한 후에 교육을 승인 받은 후 진행한다.
교육보고 양식에 교육 단체, 교육인원, 교육장소, 교육일정 및 시간, 책임(교육)강사를 임명하여 보고하여 승인을 득한 후에 교육을 실시한다. 구비서류는 아래 양식으로 준비한다.
1. 교육 최초 대상자 명단
2. 교육 세부시간 및 강사 운영 계획
3. 교육생 출석부
4. 교육 장비 현황과 보험 영수증(강사 포함)
5. 교육장(수영장) 사용 확인서
6. 교육신청 및 등록원부 (개인별) - 자격 발급용 사진 포함
7. 이론 및 실기 평가지
8. 평가 결과(종합)
9. ILS 교육 인증 신청서
4
ILS 인정 자격증 발급 절차-
1. ILS 자격교육을 시행한 강사는 중앙회 및 지회의 교육강사는 적법한 절차에 의해 평가를 종료한 후 5일 이내에 교육 결과를 중앙회에 보고한다.
2. 교육관련 서류는 1주일 이내에 도착할 수 있도록 하며, 자격증 발급이 가능한 서식으로 보고한다.
3. KLA는 교육결과를 접수한 후에 ILS 본부에게 보고 후 발송한다.
4. ILS에서 수령한 자격증을 지회 및 강사에게 빠른 시간에 전달한다.
5
ILS 자격교육비용- ILS 자격교육 교육비용은 아래와 같다. 단위 : 만원
National Certificate | 교육시간 | 교육비용 | 비고 |
---|---|---|---|
KLA Junior Lifesaver | 40H 이상 | 30 | 인명구조요원 교육시간 인정 |
KLA Lifesaver | 32H 이상 | 30 | |
KLA Pool Lifeguard | 40H 이상 | 40 | |
KLA Beach Lifeguard | 40H 이상 | 40 | |
KLA Instructor Lifesaver | 32H 이상 | 50 | 인명구조강사 교육시간 인정 |
6
ILS 국제 자격과정1. ILS JUNIOR LIFESAVER (International Junior Lifesaver Certificate) | |
---|---|
ILS STANDARD | Korean Lifesaving Association |
LEARNING OUTCOME 1: Perform water-based skills in a pool environment. Assessment Criteria |
|
1.1 Swim 2 x 50m crawl and breaststroke, with eyes above water level, looking forward |
1.1 고개를 들고 전방을 보면서 2 x 50m 자유형(크롤) 및 평영 (시간제한 없음) |
1.2 Swim 200m in maximum 10:00 minutes. | 1.2 10분 안에 수영 200m. |
1.3 Demonstrate 3 different types of entry into the water. 1.3 Swim 15m to patient, after 7m dive 2m deep and pick up 1 object, drop the object and continue to swim to patient, carry the patient over 15m. |
1.3 물에서 3가지 유형을 수행. 1.3 15m를 수영 / 수중 2m 깊이로 다이빙하여 7m를 이동한다. 가라앉아 있는 수중 마네킹을 건져 올린다. 15m 이상 수중 마네킹을 운반한다. |
1.4 Consecutively perform water-based skills in the following sequence: • Enter safely in water; then, • Tread water with arms and legs for 1 minute; then, • Float for 1 minute; then, • Tread water for 1 minute with arms only; then, • Tread water for 1 minute with legs only. |
1.4 연속적으로 다음과 같은 순서로 입영(water-based) 기술을 수행 • 물에 안전하게 입수한 후, • 1분 동안 팔과 다리를 사용하여 입영. • 1분 동안 누워서 물에 떠 있는다. • 1분 동안 팔로만 입영 • 1분 동안 다리로만 입영. |
LEARNING OUTCOME 2: Demonstrate land-based skills. Assessment Criteria: |
|
2.1 Demonstrate 2 release and 2 towing techniques (on dry land). | 2.1 두 가지 방법의 익수자 퇴수법과 두 가지 안전지대로 이동시키는 기술을 수행 |
LEARNING OUTCOME 3: Demonstrate emergency aid techniques. Assessment Criteria: |
|
3.1 Show knowledge of respiration and circulation principles and demonstrate correctly an adult CPR (1 rescuer) including recovery position, open airway maintenance, call for emergency service, | 3.1 1명의 구조자가 성인 심폐 소생술을 시현한다. (반응과 호흡 확인, 기도 확보, 유지, 도움(119, AED 요청), CPR 시행) |
3.2 Demonstrate elementary first aid methods approved/recommended by ILS. | 3.2 ILS 추천 / 승인 기본 응급 처치 방법을 시연(외상환자 처치(출혈, 골절 등). |
2. ILS LIFESAVER (International Lifesaver Certificate) | |
ILS STANDARD | Korean Lifesaving Association |
LEARNING OUTCOME 1: Perform water-based fitness skills in a pool environment. Assessment Criteria: |
|
1.1 Swim 100m in less than 1:40 minutes using a stroke in the front only. | 1.1 팔 동작만을 사용하여 1′ 40″ 이내에 100m를 수영. |
1.2 Swim 300m in less than 4:30 minutes using fins. | 1.2 Fin(오리발)을 사용하여 4′ 30″ 이내에 300m를 수영. |
1.3 Swim 300m in less than 9:00 minutes without fins. | 1.3 Fin(오리발) 없이 8′ 미만에 300m를 수영. |
LEARNING OUTCOME 2: Demonstrate rescue simulation technique. Assessment Criteria: |
|
2.1 Consecutively perform rescue techniques in the following sequence: • Perform correct water entry; then, • Perform correct approach technique to casualty; then, • Perform at least three (3) release techniques; then, • Tow a person over a total of 25m using at least three (3) towing techniques. |
2.1 연속하여 다음과 같은 순서로 구조 기술을 수행 • 정확한 입수 동작을 수행. • 올바른 접근 방법(접근영법 포함) 수행. • 최소 3번의 탈출 기술을 수행. • 최소 3가지 견인 기술을 사용하여 25m 견인 |
LEARNING OUTCOME 3: Demonstrate combined rescue technique. Assessment Criteria: |
|
3.1 Consecutively perform combined rescue technique in the following sequence in less than two (2) minutes where the candidate is wearing t-shirt and shorts as a minimum: • Lifesaving entry (stride jump, slide entry); then, • Swim 25m freestyle; then, • Surface dive to dummy/person (min of 1.5m depth); then, • Lift dummy/person and tow it a minimum of 25m; |
3.1 구조자는 T-셔츠와 반바지 착용 2분 안에 다음과 같은 순서로 종합 구조 기술을 연속적으로 수행 • 다리 벌려 입수한 후, • 수영 25m 자유형 후, • 더미/사람을 향해 표면 다이빙한 후 (최소 1.5m 깊이) • 더미/사람을 들어 올려 최소 25m 견인한다. |
3.2 Perform correct patient management, which includes, calling for help, patient assessment and then adult CPR on a manikin for a minimum of three (3) minutes directly after completing criteria 3.1. | 3.2 3.1기준을 완료한 직후 최소 3분 동안 인체 모형에 대한 도움, 환자 평가 및 성인 CPR을 포함하는 올바른 환자 관리를 수행하십시오. |
LEARNING OUTCOME 4: Demonstrate the ability to swim underwater. Assessment Criteria: |
|
4.1 Dive and swim a minimum of 25m underwater without breaking the surface. | 4.1 다이빙해서 25m 잠영 |
LEARNING OUTCOME 5: Understand and explain the purpose and use of at least two (2) pieces of ILS-approved lifesaving equipment items used in rescue. Assessment Criteria: |
|
5.1 Explain the function of selected lifesaving rescue equipment. | 5.1 선택된 인명 구조 장비의 기능을 설명한다. |
5.2 Perform a rescue simulation using the selected equipment. | 5.2 선택한 장비를 사용하여 구조 시뮬레이션을 수행한다. |
LEARNING OUTCOME 6: Perform emergency response techniques including basic resuscitation and first aid techniques. Assessment Criteria: |
|
6.1 Perform basic patient management techniques including: • Diagnose/check for Dangers, Reaction, Airways, Breathing and Circulation (DRABC) • Lateral position & patient rollover • Calling for help |
6.1 기본적인 환자 관리 기법 등을 수행 • 위험, 반응, 기도, 호흡과 순환을 체크 / 진단 (DRABC) • 환자에 대한 구조자의 위치와 환자 돌리기 • 도움요청 |
6.2 Perform basic resuscitation techniques including: • Expired Air Resuscitation (EAR) for adults, children, infants • Cardio Pulmonary Resuscitation (CPR) for adults, children, infants • One and two-person CPR operation • The use of resuscitation equipment |
6.2 인공호흡 기술을 수행 • 인공호흡 (EAR) (성인, 어린이, 유아) • 심폐 소생술 (CPR) (성인, 어린이, 유아) • 한 명 또는 두 명의 CPR. • 인공 호흡장비의 사용(산소장비, 엠버, 포켓 마스크 등) |
6.3 Perform and manage basic first aid techniques including: • Patient management • Managing basic injuries (ie. shock, fractures, bleeding etc) |
6.3 상해 및 응급 관리를 위한 응급처치 기술을 수행 • 환자 관리 • 부상 관리 (예: 충격, 골절, 출혈, 척추 부상 등) |
3. ILS POOL LIFEGUARD (International Pool Lifeguard Certificate) | |
ILS STANDARD | Korean Lifesaving Association |
LEARNING OUTCOME 1: Perform water-based fitness skills in a pool environment. Assessment Criteria: |
|
1.1 Swim 50m in less than 50 seconds with the head above the water. | 1.1 머리 들고 수영 50m 50초 이내 |
1.2 Swim 400m in less than 8:00 minutes without using equipment. | 1.2 장비를 사용하지 않고 수영 400m 8분 이내 |
1.3 Retrieve three (3) objects placed 5m apart in water approximately 2.m deep, or in the deepest end of an available pool where depth is less than 2.0m. | 1.3 잠영 25m, 풀의 2m 깊이에 5m에 배치된 각각의 세 개의 목표를 검색할 수 있다. |
LEARNING OUTCOME 2: Demonstrate combined rescue without equipment. Assessment Criteria: |
|
2.1 Consecutively perform combined rescue technique in the following sequence in less than two (2) minutes: • lifesaving entry (stride jump, slide entry); then, • 25m freestyle with head above the water. • surface dive to adult dummy/person(minimum depth of1.5m) • lift the dummy/person and tow minimum of 25m to the edge of pool • lifting the person out of the pool. |
2.1 2분 안에 연속적으로 다음과 같은 순서로 결합 구조 기법을 수행 • 구조 입수(보폭점프, 라이드 입수) 한 후 • 머리 들고 25m 자유형. • 더미/사람 쪽으로 표면다이빙(최소1.5m깊이로) • 더미를 들어 올려 풀의 가장자리로 최소 25m 견인 • 풀 밖으로 더미를 들어 올린다. |
LEARNING OUTCOME 3: Demonstrate the use of land-based rescue simulation skills. Assessment Criteria: |
|
3.1 Lift conscious patient and transport them over a minimum distance of 25m using a recognised patient transport technique. | 3.1 의식이 있는 환자를 환자 운반기술로 들어 올려 최소 25m의 거리를 운반. |
3.2 Perform simulated rescue using a throwing aid to a conscious patient in the water over a minimum distance of 10m. | 3.2 최소 10m의 거리에 의식이 있는 환자에게 던지는 구조 방법을 사용하여 시뮬레이션 구조를 수행. |
LEARNING OUTCOME 4: Perform emergency response techniques including resuscitation and first aid techniques Assessment Criteria: |
|
4.1 Perform basic patient management techniques including: • Diagnosis/Check for Dangers, Reaction, Airways, Breathing and Circulation (DRABC) • Lateral position & patient rollover • Calling for help |
4.1 기본적인 환자 관리 기법 등을 수행. • 위험, 반응, 기도, 호흡과 순환을 체크 / 진단 (DRABC) • 환자에 대한 위치와 환자 돌리기 • 도움요청 |
4.2 Perform resuscitation techniques including: • Expired Air Resuscitation (EAR) for adults, children, infants • Cardio Pulmonary Resuscitation (CPR) for adults, children, infants • One and two-person CPR operation • Set up and use oxygen equipment |
4.2 인공호흡 기술을 수행. • 인공호흡 (EAR) (성인, 어린이, 유아) • CPR(성인, 어린이, 유아) • 한 명 또는 두 사람이 CPR 작업 • 산소 장비의 설치 및 사용 |
4.3 Identify and perform first aid techniques for managing injury and emergency including: • Patient management • Identify and managing injuries (i.e. shock, fractures, arterial and venal bleeding, spinal injury etc) |
4.3 상해, 응급 관리를 위한 응급처치 기술수행. • 환자 관리 • 확인 및 부상 관리 (예: 충격, 골절, 동맥과 출혈, 척추 부상 등) |
LEARNING OUTCOME 5: Document medical knowledge about a range of conditions associated with rescues. Assessment Criteria: |
|
5.1 Describe the application of appropriate emergency treatments in a rescue situation including CPR and spinal management. | 5.1 CPR 및 척추 관리 등 구조 상황에서 적절한 응급 치료의 응용 프로그램을 설명한다. |
5.2 Describe the use of medical equipment in emergency situations. | 5.2 긴급 상황에서 의료 기기의 사용을 설명한다. |
5.3 Identify regulations pertinent to managing emergency medical situations. | 5.3 응급 의료 상황을 관리하는 관련 규정을 확인한다. |
5.4 Identify and list medical services available for support in an emergency medical situation. | 5.4 응급 의료 상황에서 지원을 위한 의료 서비스를 확인하고 나열한다. |
LEARNING OUTCOME 6: Choose and plan strategies to manage basic emergencies. Assessment Criteria: |
|
6.1 Identify and select possible strategies for water rescues and emergencies. | 6.1 수중 구조에 대한 가능한 비상사태 전략을 선택 |
6.2 Identify and solve potential problems for putting plans into place. | 6.2 잠재적인 문제를 확인하고 해결 |
6.3 Design a basic emergency management plan. | 6.3 기본 비상 관리 계획을 디자인 |
6.4 Practice emergency management plan. | 6.4 연습 비상 관리 계획 |
6.5 Review and modify basic emergency management plan. | 6.5 비상응급처치계획을 검토하고 수정 |
LEARNING OUTCOME 7: Identify and describe issues related to the facility/workplace. Assessment Criteria: |
|
7.1 List the specifications of the pool including depth, access, use of spas or saunas etc. | 7.1 깊이, 액세스, 스파, 사우나 등의 사용을 포함하여 풀의 사양을 나열 |
7.2 List the nearest available safety services. | 7.2 가장 가까운 가능한 안전 서비스를 나열 |
7.3 Find and use potential resources for use in rescue. | 7.3 검색 및 구조에 사용하기 위해 잠재적인 자원을 사용 |
4. ILS BEACH LIFEGUARD (International Beach Lifeguard Certificate) | |
ILS STANDARD | Korean Lifesaving Association |
LEARNING OUTCOME 1: Perform water-based fitness skills in a pool environment. |
|
1.1 Swim 50m in less than 50 seconds with the head above the water. | 1.1 머리 들고 수영 50m 50초 이내 |
1.2 Swim 400m in less than 8:00 minutes without using equipment. | 1.2 장비를 사용하지 않고 수영 400m 8분 이내 |
1.3 Run-Swim-Run (Run 200m, swim 200m and run 200m) within 8 minutes. | 1.3 달리기-수영-달리기 각 200m 실행 8분 이내 |
LEARNING OUTCOME 2: Demonstrate underwater rescue without equipment in a pool environment. |
|
2.1 Swim 25m underwater without breaking the surface. While swimming underwater retrieve three(3) objects placed 5m apart, with one(1) in the deepest end of the pool. |
2.1 잠영 25m, 풀의 깊은 5m에 배치된 각각의 세 개의 목표를 검색 |
LEARNING OUTCOME 3: Demonstrate combined rescue without equipment in a surf environment. |
|
3.1 Perform combined rescue technique in the following sequence: • Lifesaving entry (wading, porpoising, swim); then • Perform rescue of conscious victim which is minimum of 100m away from shore |
3.1 다음 순서로 조합 구축 기술을 실행 • 인명구조 입수(porpoising, 수영, 파도넘기) 후, • 해안에서 최소 100m에서 멀어져 가는 의식이 있는 피해자 구출을 수행한다. |
LEARNING OUTCOME 4: Simulate the use of land-based rescue skills. |
|
4.1 Lift conscious patient and transport him over a minimum distance of 25m using a recognised patient transport technique. |
4.1 최소 25m의 거리를 운반 기술을 사용하여 운반 |
4.2 Perform simulated rescue using a throwing aid to a conscious victim in the water over a minimum distance of 10m. |
4.2 최소 10m 거리에 의식이 있는 익수자에게 도움이 되는 보조재를 던져 구조하는 시뮬레이션 구조를 수행. |
LEARNING OUTCOME 5: Perform emergency response techniques including advanced resuscitation and first aid techniques. |
|
5.1 Perform patient management techniques including: • Diagnosis/Check for Dangers, Reaction, Airways, Breathing and Circulation (DRABC) • Later position & patient rollover • Calling for help |
5.1 기본적인 환자 관리 기법 등을 수행. • 위험, 반응, 기도, 호흡과 순환을 체크/진단 (DRABC) • 환자에 대한 위치와 돌리기 • 도움요청 |
5.2 Perform advanced resuscitation techniques including: • EAR (adults, children, infant) • CPR (adults, children, infant) • One and two-person CPR operation |
5.2 인공호흡 기술을 수행. • EAT / CPR (성인, 어린이, 유아) • 한 명 또는 두 사람이 CPR 작업 |
5.3 Identify and perform first aid techniques for managing injury and emergency including: • Patient management • Identify and managing injuries (i.e. shock, fractures, arterial and venal bleeding, spinal injury etc.) • Use of appropriate rescue and first aid equipment |
5.3 식별 및 부상과 비상을 포함한 응급 처치 기술을 수행: • 환자 관리 • 식별 및 부상 관리(충격, 골절, 출혈, 척수 손상 등) • 적절한 구조 및 응급 처치 장비의 사용 |
LEARNING OUTCOME 6: Document medical knowledge about a range of conditions associated with rescues. |
|
6.1 Describe the application of appropriate emergency treatments in a rescue situation. | 6.1 구조 상황에서 적절한 응급 치료의 응용 프로그램을 설명한다. |
6.2 Describe the use of medical equipment in emergency situations. | 6.2 긴급 상황에서 의료기구의 사용을 설명한다. |
6.3 Identify regulations pertinent to managing emergency medical situations. | 6.3 응급 의료 상황을 관리하는 관련 규정을 확인한다. |
6.4 Identify and list medical services available for support in an emergency medical situation. | 6.4 식별 및 응급 의료 상황에서 이용 가능한 의료 서비스를 파악, 나열한다. |
LEARNING OUTCOME 7: Develop and implement strategies to manage emergencies. |
|
7.1 Identify and select strategies for water rescues and emergencies. | 7.1 수상구조 및 비상사태에 대한 전략을 확인하고 선택한다. |
7.2 Identify and solve potential problems for putting plans into place. | 7.2 계획을 확인하고 잠재적인 문제를 해결한다. |
7.3 Design a basic emergency management plan. | 7.3 기본 비상 관리 계획을 설계한다. |
7.4 Practice emergency management plan. | 7.4 연습 비상 관리 계획한다. |
7.5 Review and modify emergency management plan. | 7.5 비상 관리 계획을 검토 및 수정한다. |
LEARNING OUTCOME 8: Identify and describe issues related to the facility/workplace. |
|
8.1 Prepare a report on the characteristics of the aquatic location including environmental, geographic and democratic Identify and select strategies for water rescues and emergencies. | 8.1 수상구조 및 비상사태에 대해 지역환경 및 위치의 특성에 대한 확인 및 전략 보고서를 준비한다. |
8.2 List the nearest available safety services. | 8.2 가장 근접 안전 서비스를 나열한다. |
8.3 Find and use potential resources for use in rescue. | 8.3 구조에 사용하기 위한 잠재적 자원을 찾아 사용한다. |
8.4 Discuss communications and public relations requirements for promoting safety at the location. | 8.4 지역의 안전을 촉진하기 위한 통신 및 홍보 활동의 요건을 토론한다. |
LEARNING OUTCOME 9: Demonstrate the use of a craft for rescue purposes |
|
9.1 Identify and describe the aspects of a rescue boat and the equipment & procedure used. | 9.1 구조 보트와 사용되는 장비를 확인하고 절차를 설명한다. |
9.2 Perform a boat rescue according to guidelines for boat rescue endorse by ILS. | 9.2 ILS에 의해 승인된 보트의 구조에 대한 지침에 따라 보트의 구조를 실행한다. |